Objekti u Delphi-u

Početak » OSOBINE OBJEKATA

OSOBINE OBJEKATA

TREĆA BEOGRADSKA GIMNAZIJA

skola
Advertisements

Osobine objekata se menjaju na dva načina.
Onaj koji se prvi nauči je pomoću Object Inspectora. To je prozor koji se nalazi sa leve strane i uvijek je otvoren. On sadržava osobine svih objekata koje trenutno programer koristi, ali je samo jedna vidljiva i to ona koja je pod fokusom ( na koju je kliknuto mišem ). Tako recimo Form, kao glavni objekt, sadrži sledeće osobine:

Action

Izaberete neku proceduru koja će biti obavljena pri otvaranju prozora

ActiveControl

Pokazuje objekat koji je aktivan nakon otvaranja prozora

Align

Prijanjanje uz neku od ivica ekrana

Anchors

Pokazuje kako je objekat vezan za ‘roditelj’ objekat

AutoScroll

Određuje da li će se automatski pojaviti scrollbarovi ako je to potrebno

AutoSize

Određuje da li će objekt tako prilagoditi veličinu da nema slobodnog prostora

BiDiMode

Pravac objekata

BorderIcons

Ikone poput minimize, maximize, close

BorderStyle

Određuje stil prozora ( npr. Sizeable – moguće je mijenjati veličinu u radu )

BorderWidth

Širina okvira

Caption

Naslov ( npr. u ovom prozoru je naslov ‘Programiranje: Osobine…’ )

ClientHeight

Visina ‘korisnog’ dijela prozora

ClientWidth

Širina ‘korisnog’ dijela prozora

Color

Boja

Constraints

Ograničenja ( npr. visine )

Ctl3D

Određuje da li će objekat biti 3D renderisan

Cursor

Određuje kakav će kursor biti iznad objekta

DefaultMonitor

Određuje koji objekat će biti glavni

DockSite

Određuje da li je objekat vezan

DragKind

Određuje vrstu povlačenja objekta

DragMode

Određuje način povlačenja objekta

Enabled

Pokazuje da li je objekat ‘živ’

Font

Određuje font na objektu

FormStyle

Stil prozora ( npr. MDIChild – prozor unutar drugog prozora )

Height

Visina objekta ( dimenzija po y-osi )

HelpContext

Dio Help file koji će biti prikazan po pritisku na ‘What’s this?’

HelpFile

Određuje koji file služi kao Help file

Hint

Tekst koji se nalazi u žutom okviru koji služi kao objašnjenje

HorzScrollBar

Određuje osobine horizontalnog scrollbara

Icon

Ikona u gornjem lijevom uglu prozora

KeyPreview

Određuje da li će objekat reagovati na tastaturu prije aktivne kontrole

Left

Udaljenost objekta od lijeve strane ‘roditelj’ objekta ( ovdje ekrana )

Menu

Pokazuje na meni tog prozora

Name

Ime objekta ( automatski je Form1, ali se može mijenjati )

ObjectMenuItem

Pokazuje na jedan dio menija

OldCreateOrder

Određuje kreiranje i uništavanje objekta

ParentBiDiMode

Nasleđivanje BiDiMode

ParentFont

Nasleđivanje fonta

PixelsPerInch

Broj tačaka po inču

PopupMenu

Određuje popup meni za objekat

Position

Određuje poziciju prozora ( npr. ScreenCentar – uvijek u centru ekrana )

PrintScale

Skala za printanje

Scaled

Skaliranje

ShowHint

Određuje da li će Hint biti prikazan

Tag

Brojna oznaka objekta

Top

Udaljenost objekta od gornje strane ‘roditelj’ objekta ( ovdje ekrana )

UseDockManager

Određuje korištenje dock managera pri pomjeranju prozora

VertScrollBar

Određuje osobine vertikalnog scrollbara

Visible

Pokazuje da li je objekat vidljiv

Width

Određuje širinu objekta ( dimenzija po x-osi )

WindowMenu

Određuje meni ako je FormStyle MDIForm

WindowState

Stanje prozora ( npr. Maximized – starta se maximizovan )

Naravno, nisu iste osobine za sve objekte, ali je princip isti.

Drugi način mijenjanja osobina je mijenjanje u radu. Ovo je programerski način. Naime, dok program radi programer nema mogućnost menjati osobine pomoću Object Inspectora.
Tako recimo ako hoćemo da u toku rada programa, prozor ( npr. Form1 ) promeni visinu ( koja je iznosila npr. 375 ) na 400, treba da ukucamo ovo:

Form1.Height := 400;

Dakle, prvo upisujemo ime objekta, pa stavljamo tačku. Delphi je toliko razvijen da će automatski izbaciti listu osobina, pa se lako može izabrati Height ( visina ). Ko je nestrpljiv može sam da ukuca ovo Height. Mala i velika slova nisu važna, tj Delphi ne pravi razliku, ali je korištenje istih preporučljivo radi  lakšeg snalaženja, ali i estetike.
Poznavaoci Pascal-a prepoznaju ovde standardni način dodeljivanja vrednosti promenljivoj.
Važno je napomenuti da ovaj kod možemo kucati samo kao dio neke procedure.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: